D-TEC produceert nieuw chassis voor 40ft

Op 13 juni jl. presenteerde trailerproducent D-TEC tijdens een in-house event haar nieuwste model: een eenvoudig vast chassis voor 40ft. De D-TEC Container Carrier. ‘Wij leveren wereldwijd ook varianten op dit model voor 20ft centraal, 2x20ft en 45ft. Daarbij zijn onze containertrailers altijd aangepast aan de eisen van de lokale markt’, licht algemeen directeur Gerrit van Vlastuin toe tijdens het event voor de AZV, VZV en D-TEC-klantenkring.



Sinds 2012 presenteert D-TEC regelmatig nieuwe containertrailermodellen. Zo zag de nieuwe S-line Flexitrailer, die 400 kilo lichter was geworden, het licht op de RAI in 2012. Op de IAA (september 2012) presenteerde D-TEC de Portmaster (een eenvoudig containerchassis waarvan alleen het achterstuk uitschuift) en de Flexitrailer Traction (met maximale tractie van de aangedreven as bij een achterop geladen 20ft container). De Flexitrailer Traction won zelfs de internationale “Innovation Award 2013” in de categorie Chassis.

1 liter dieselbesparing per 100 kilometer
Van Vlastuin: ‘Wij hebben dit brede containertraileraanbod ontwikkeld op basis van de multifunctionele Flexitrailer, de lichtste in de markt. Ons aanbod varieert inmiddels van multifunctioneel tot vast en van budget uitvoeringen tot luxe modellen. Daarmee kunnen we de gehele markt bedienen.’ Alle D-TEC modellen vallen op door hun lage eigen gewicht, de robuuste vormgeving en een eenvoudige bediening. Eenvoud staat dan ook voorop bij D-TEC, zowel in constructie als in bediening. De containerchassis bevatten daarom weinig servicedelen en zijn als gevolg daarvan goedkoop in onderhoud. D-TEC richt zich bij nieuwe ontwerpen altijd op lage gebruikskosten. ‘Elke 1000 kilo die een chassis lichter is, levert 1 liter dieselbesparing per 100 kilometer op’, aldus Van Vlastuin, die dit baseert op cijfers van onder andere de NEA. ‘Dit lichte gewicht realiseren we door een slim ontwerp en door gebruik te maken van kwaliteitsstaal met een hoge sterkte.’